Драган Марина Василівна. Вчитель образотворчого мистецтва.

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

(Викачати)

Виховна година

Тема. Діти мають право

Мета: Ознайомити учнів з основними положеннями Конвенції про права дитини, поглибити знання про права та обов’язки дітей; формувати правову культуру; зорієнтувати дітей, куди і до кого звертатися при вирішенні проблем порушення їх прав; виховувати в  учнів поважне ставлення до власної особистості та інших.

Обладнання: мультимедійна презентація «Права дітей», аудіозаписи, малюнки дітей.

Хід заняття

(зразки слайдів з презентації до уроку)

     

     

     

(1 слайд) Вчитель. У мене в руках чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати про те, що там побачили, аж доти, доки всі найцікавіші і найсміливіші не зазирнуть до скриньки.

(Діти по черзі заглядають у скриньку. Скринька відчиняється під звуки чарівної музики).

- То кого ви побачили в чарівній скриньці?

- Себе! – відповідають діти, (на дні скриньки дзеркало)

(2 слайд) - Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе, людину – найцінніший скарб. Кожен із вас – неповторна особистість, якої більше на цій землі немає і ніколи не було.

(3 слайд) Видатний поет В.Симоненко, який прожив життя – спалах (28 років, написав про неповторність кожного, кому батьки подарували життя.

Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди –

Добрі, ласкаві й злі

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гай і степи.

І жити спішити треба

Кохати спішити треба –

Гляди є не прости!

Бо ти на землі – людина,

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина

Очі твої одні.

Ведучий 1. (4 слайд) Кожна людина є єдиною і унікальною. Ви говорите по-різному, по-різному думаєте і висловлюєтеся, мирно живете, іноді сперечаєтеся, але завжди повинні пам’ятати, що всі люди на землі мають однакові права.

Ведучий 2. Право - система обов’язкових для всіх, формально визначених правил поведінки, які встановлюються або дозволяються державою.

Отже, сьогодні наша виховна година присвячена правам дитини.

Ведучий 1. В стародавній Спарті слабких, кволих дітей кидали зі скелі в прірву, вважаючи, що з них не виростуть сильні і здорові воїни.

Ведучий 2.  В часи кріпацтва дітей насильно відбирали у матерів і продавали, наче річ.

Ведучий 1.У середньовічній Німеччині слово дитина було синонімом слова “дурень”. Знаємо, що дітям було нелегко, не було законів, які б оберігали їхнє життя.

Ведучий 2. В різні епохи неоднаково дивилися на виховання і догляд за дітьми. Аж у 17-18 ст. на дітей, нарешті, починають звертати увагу – шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, дитячі пісні та музику. Ведучий 1. (5 слайд) Аж у 1924 р. у м. Женеві було прийнято Декларацію прав дитини. 1959 р. розроблена і втілена в життя нова Декларація прав дитини.

Ведучий 2. (6 слайд) Декларація – це документ, у якому викладено важливі правила, обов’язки для всіх людей. Урочисте проголошення урядом яких-небуть принципів.

1.Декларація – це просто
Оголошення всіх прав,
Є права й в дітей, звичайно,
Треба, щоб усяк їх знав.

2.Знайте, що усі ви рівні,
Від народження в правах,
І людина – змалку вільна,
Наче в небі синім птах.

3.Знайте ж, змалечку всіх діток
Треба вчить, оберігать,
І ніхто в усьому світі
Їх не сміє ображать.

4.Треба дітям всього світу
Не сваритись, а дружить
І по правилах хороших.
По закону треба жить.

(7 слайд)                   Пісня «Треба мріяти завжди»

Ведучий 1. ( 8 слайд) У 1989 р. у Ною-Йорку всі прогресивні країни світу підписалися під Конвенцією прав дитини.

Ведучий 2.В 1991 р. Україна приєдналася до Конвенції. В 1993 р. в м. Києві створено Всеукраїнський комітет захисту дітей.

Ведучий 1. Конвенція – угода між державами. Головний міжнародний документ щодо захисту дітей. Конвенція ООН має 54 статті, написані шістьма мовами.

5.Книга прав дитини – це закон,

Вона називається – Конвенція ООН.

Ведучий 2. (9 слайд) В Конвенції прав дитини записано: «Дитиною вважається кожна людська особа до досягнення нею 18-ти років. Дитина потребує особливої охорони і піклування як до, так і після народження.»

Ведучий 1. (10 слайд) Згідно з Конвенцією Україна у квітні  2001 р. прийняла Закон про охорону дитинства.

Ведучий 2.Закон – це документ, нормативний акт, прийнятий вищим органом державної влади.

6.Розквітай, прекрасна Україно,

Рідна земле, матінко моя,

Бо законом право дано,

Щоб жив, учився і ріс я.

Ведучий 1. (11 слайд) Конституція – це Основний Закон, де записані всі права та обов’язки громадян. Від Конституції залежить щастя і доля нашого народу й кожної людини.

7.В нас людина кожна знає,
Чим займатись вона має.
Гарантує нам це право
Основний Закон держави.

Ведучий 2. (12 слайд)  Стаття 6. Перше, найголовніше, невід’ємне право кожної дитини – право на життя.

12.Не меркнуть зорі,
Йдуть у небуття,
Бо мають право вік світити.
Я ж маю право на життя,
Я гідно мушу жити

Ведучий 1. Життя кожної дитини є найціннішим. І ніхто не може бути свавільно позбавлений життя.

(13 слайд) Ст.7Кожна дитина має право на ім’я.

Ведучий 2. Гомер сказав: «Немає між живих людей та й не може бути безіменних.» Тобто кожна дитина після народження має бути зареєстрована в державному органі з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та по батькові. Ім’я має велике значення в житті кожного з нас, воно супроводить усіх, мов вірний друг.

13. Як маленьке немовля
У світ двері відчиня,
То дарують йому слово,
Слово це – його ім’я.

14.Підростає немовлятко -
Чи дівчатко, чи хлоп’я,
Разом з ним іде це слово,
Слово це – його ім’я.

15.Кожен дружить із цим словом
Протягом всього життя.
Здогадались, що за слово?
Слово це – його ім’я.

16.Ми маєм право на ім’я:
І ти, і він, і ви, і я.
У кожного воно своє,
До того ж зміст у нього є.

Вчитель. Зараз ми проведемо гру «Знайомство», де кожен назве своє ім’я і розкриє його значення.

Дмитро - походження цього імені пов'язане з ім'ям Деметри із древньої міфології. Це богиня землі й родючості. Означає «розумний»

Карина - ім'я Карина зустрічається досить часто, причому в різних народів - воно, можна сказати, міжнародне.Означає «рухлива».

Вікторія - це ім'я в перекладі з латинської означає "перемога".

Катерина -назва походить від грецького слова "катаріос", що означає "чистий ", асоціації з "царським" ім'ям, величавістю і властністю.

Юлія - походить від латинського слова "Юліус" - "кучерявий, пухнастий".

Олександр -  походить від грецьких слів, "алекс" - захисник і "андрос" - чоловік.

Влад -  походить від слов'янських слів "влад" (володіти).

Матвій - ім'я в перекладі з означає «дарунок».

Єлизавета - означає «Божа клятва», обітниця Богу .

Марк - походить від грецького імені Марса (бога-покровителя людей),означає «завойовник».

Олена -  грецького походження, означає "обрана, світла".

Максим - назва походить від латинського слова "Максимус", що означає "найбільший".

Денис - походить від давньогрецького імені Дионис - бог природи, означає «природній».

Євген - назва походить від давньогрецького слова, що означає "шляхетний".

Вероніка - біблійне ім'я, це ім'я жінки з Єрусалима, означає « добра».

Ведучий 1. У нашій країні згідно зі статтями Сімейного і Цивільного кодексу по досягненні 16 років громадянин України має право змінити своє ім’я.

Ведучий 2. Ім’я змінити можна, але не можна змінити людей, які дали тобі життя. Ви маєте право виховуватися в сім’ї.

Ведучий 1. (14 слайд) Стаття 9. Кожна дитина має право не розлучатися з батьками.

17.Розкажу вам, друзі, я,
Що таке моя сім’я.
Разом дружно проживаєм
І пісні про це співаєм.

(15 слайд) Пісня «Моя сім’я»(співає весь клас)

(16 слайд)

18.У сім’ї ми маєм право
На добре харчування.
Від того, що і як їмо,
Залежить і здоров’я, і навчання.
19.Вітаміни – добра справа
Це доказує наука.
Харчування повноцінне
Для дитини незамінне.20.Вітамінів як дадуть -
Діти всі умить ростуть,
А щоб в школі добре вчитись,
І у армії служити,
Та здоров’я добре мати,
Треба добре харчуватись.

Ведучий 2. Як ви думаєте, про яке право йде мова?

Ведучий 1.Стаття 8. Кожна дитина має право на повноцінне харчування.

Ведучий 2. ( 17 слайд) Стаття 28. Кожна дитина має право на освіту.

21 Всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким з дитинства мрієш буть.

Ведучий 1.  - А ким ви мрієте бути? (Запитують у дітей)

(18 слайд) Стаття 23. Право на працю.

22.Майбутня професія – важливий це крок,
Обрати для себе, щоб був з мене толк.
Лікарем стати – це мрія моя!
Людей від хвороб рятуватиму я.

Ведучий 2.У будь-якому випадку держава повинна зробити так, щоб люди могли отримати професію та працювати. А різних професій багато. Спробуйте здогадатися, про яку з них ітиметься. (19 слайд)

Ведучий 1. Хто завжди по полю ходить?
Хто пильнує за зерном?
Перевіряє перші сходи.
Це, звичайно, …(Агроном)

Ведучий 2. Хто людей з біди рятує

І хвороби всі лікує-

Призначає процедури

І таблетки і мікстури?(Лікар)

Ведучий 1. Дітвору він добре знає,
Її щедро пригощає,
Бо уміє готувати,
Ще й уміє подавати. (Кухар)

Ведучий 2. Цей робітник доторкнувся хмарини.
Дім нам будує – не знає й хвилини.
Рівно виводить він стіни в будові,
Кран є підйомний напоготові. (Будівельник)

Ведучий 1. Є паличка в нього чарівна -
За мить сто машин зупиняє.
Ось паличку справно він вгору підняв,
Одразу «Камаз», як укопаний став. (Міліціонер)

Ведучий 1. Порядок застосування праці дітей визначається законодавством України про працю. Прийняття дитини на роботу допускається з 16 років. Діти, які досягли 16-річного віку, можуть прийматися на роботу, що не завдає шкоди їхньому здоров’ю і навчанню.

30.Міркували ми, трудились

І голівки потомились.                                    

Отже, слід нам відпочити,
Знову сили відновити.

Ведучий 2. Яке право ми щойно використали?

(20 слайд) Стаття 31. Кожна дитина має право на відпочинок і дозвілля.

(21 слайд)

31.Якщо ж погано стало нам,
Батьки заб’ють  тривогу.
Для цього право є у нас
На медичну допомогу.

32. І лікарі, і вчителі
Піклуються про діток,
Бо здоров’я всіх дітей
Найдорожче в світі.!

Ведучий 1. Стаття 24. Право на здоров’я та медичну допомогу.

Коли ви здорові, тоді хочеться співати, малювати, танцювати, ліпити, тобто розвивати свої таланти.

Ведучий 2. (22 слайд)  Кожна дитина талановита. Хто від народження, а хто розвиває свої здібності під час навчання в школі. Бо в статті 29 зазначено, що освіта дитини має бути спрямована на розвиток особистості, талантів.

34.В школі пишем  і читаєм,

І малюєм, і співаєм

Свій талант ми розвиваєм.

Мисливий Матвій  грає на скрипці.

Ведучий 1. (23 слайд)  Стаття 2. Усі рівні у своїх правах 

Ведучий 2. Сьогодні ми говорили про права дитини, які записані в Конвенції. Зараз перевіримо, чи добре ви їх запам’ятали.

(Проплескайте в долоні, якщо почуєте права, яких не існує.)

1.Усі діти мають право на любов і турботу.
2.Усі діти рівні в своїх правах.
3.Кожна дитина має право їсти тільки цукерки, морозиво і чіпси.
4.Усі діти мають право на повноцінне харчування.
5.Усі діти мають право відмовлятися від обіду.
6.Усі діти мають право на освіту.
7.Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.
8.Кожна дитина має одержувати сніданок в ліжко.
9.Жодна дитина не повинна мити посуд
10.Усі діти мають право на здоров’я та медичну допомогу.
11.Діти мають право на інформацію.
12.Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату.
13.Діти мають право висловлювати свої погляди.
14.Кожна дитина має право на життя.
15.Кожна дитина має отримати в магазині все, що їй заманеться.

«Казкова правова вікторина»

- Ви  маєте  визначити, яке право, визначене Конвенцією про права дитини, було порушено стосовно цього героя.

Ведучий 1. (24 слайд) Ситуація1.  Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Нещасній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.

Яке право порушено стосовно Попелюшки?   (Право дитини на відпочинок і дозвілля).

Ведучий 2. (25 слайд) Ситуація 2. Баба Яга викрадає Івасика Телесика й відносить його за тридев'ять земель у тридесяте царство. Які права дитини порушила злодійка?

(Згідно з Конвенцією дитина має право не розлучатися з батьками).


Ведучий 1 (26 слайд) Ситуація 3 «… І тут вовк увірвався до хатинки. Злякалися козенята й нумо ховатися хто куди… Але вовк їх усіх знайшов і довго не розбирався: роззявив свою пащеку та проковтнув усіх по черзі…» (Вовк порушив право на життя)

Ведучий 2 (27 слайд) Ситуація 4. Яким правом не скористався Буратіно у казці „Золотий ключик” ?  (Правом на освіту)

Презентація малюнків «Наші права» (28, 29 слайди)

Ведучий 1.Ви – громадяни своєї Батьківщини. Вас захищає не лише родина, а й уся держава.

Інсценізація  життєвої  ситуації.

Двоє учнів на подвір’ї шкільному зустрілись.
Ось послухайте, шановні,
що там приключилось.
Старшокласнику назустріч
Йшов молодший учень.
Той схопив його за ранець,
Давай його мучить.

Старшокласник.

Швидко свій знімай портфель,
Мій носити мусиш,
А якщо не понесеш,
Стусана получиш.

Автор. Той у сльози.

Молодший учень. Відпусти! Мені треба на урок!

Автор. А не може зрушить з місця ні на крок.

Старшокласник.

А іще біжи в буфет,
Та біжи скоріше.
Купиш мені пиріжок,
Або два -  ще ліпше!

Автор. Ситуації такі й серед вас бувають
Мабуть школярі оці ще чогось не знають.

Ведучий 2.Куди і до кого можна звертатись, якщо виникла проблема порушення прав?

(30 слайд) Вчитель. У житті кожного з нас виникають проблеми, подолати які поодинці важко, а деколи – неможливо. Важливо, щоб в такий момент поряд опинилися люди, здатні не просто вислухати і зрозуміти, але і надати дієву допомогу. ви повинні звернутися по захист в першу чергу  до батьків, родичів, вчителів. Для того, щоб допомогти тобі в надскладних ситуаціях, створені державні соціальні служби для сім’ї, дітей та молоді. Тут тебе захистять, вилікують, навчать або нададуть консультацію з питань захисту твоїх прав.Це  БЕРДИЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ  ЦЕНТР СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ ДЛЯ СІМ'Ї, ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ адреса: м. Бердичів, пл. Жовтнева 1, кім. 81, тел. 2-71-07

Начальник управління у справах сім’ї, молоді та спорту

вівторок, середа, четвер

9.00 - 13.00; 14.00 - 17.00

каб.81 (ІV поверх міськвиконкому)

Служба у справах дітей

вівторок, четвер

9.00 - 13.00; 14.00 - 17.00

каб.9,10 (І поверх міськвиконкому)

 А також  можна подзвонити з телефонів безкоштовно за такими номерами: 0-800-500-33-50, 386 – для абонентів «Київстар» та МТС – це національна «Гаряча лінія» з питань запобігання насильству у сім’ї та захисту прав дітей.

Ведучий 1. Ми з вами розглянули лише 5 частину всіх прав, а зараз проведемо невеличку вікторину і побачимо, хто з вас може краще відповісти на запитання.

- Як називається наша держава?
- Хто глава держави?
- Як називається Основний Закон України?
- Як називається міжнародний документ щодо захисту дітей?
- В якому році в Україні було прийнято Закон щодо захисту дитинства?

Вчитель. Давайте підведемо підсумок нашої виховної години.

Учні. (По черзі говорять слова у вірші)

Я маю право жити на землі.

Творити, дихати, учитись,

Примножувать багатства всі її,

Своєю Україною гордитись.

Я маю право Україну восхвалять,

Боротися за неї і за честь стоять,

Безкрайнії поля її любити,

І щовесни журавликів із вирію зустріти.

Я маю право на веселеку й на весну,

На щедру осінь і на тепле літо,

На зиму, так безмежно чарівну,

І на лани із стиглим житом,

На золотаве сонце в небесах,

Що щедро Україну зігріває,

На соловейка спів в гаях

І на любов батьків, безмежну і безкраю.

Хоч ми малі ще школярі

Та в нас закон є і права.      

І ми навік запам’ятали.

Із декларацій слова:

Всі діти вільні і всі рівні.

І треба дружно всім нам жить

То ж ми ще змалечку вчимося

Всіх поважати і любить.

Вчитель.
Будьте всі щасливі, діти,
З усмішкою в світ ідіть,
Хай вам щиро сонце світить,
Всі здоровими ростіть.
Щоб завжди ви пам’ятали,
Що це – не пусті слова.
Це все записано в Законах,
В Конституції у нас,
Бо держава Україна
 завжди піклується про вас.

Дякую за увагу!

(31 слайд)

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Copyright MyCorp © 2018
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz