Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
(Викачати)
ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів для 5-7 класів
Тематична структура програми
«Образотворче мистецтво»
(5 – 7 кл.)
35 год на рік (1 год на тиждень), з них 4 год – резервний час
Клас
|
Тема року
|
Теми
|
5
|
Види мистецтв
|
Графіка
|
Живопис
|
Скульптура. Декоративно-прикладне мистецтво
|
Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтва (архітектурою, літературою, музикою, театром, цирком, кіно)
|
6
|
Жанри мистецтва
|
Анімалістичний жанр. Пейзаж
|
Портретний жанр
|
Побутовий жанр. Натюрморт
|
Жанри: історичний, міфологічний, релігійний, батальний
|
7
|
Мистецтво: діалог традицій і новаторства
|
Мистецтво в нашому житті
|
Дизайн
|
5 клас. Види образотворчого мистецтва
|
Зміст
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Графіка
|
Учень
знає і розуміє:
- види графіки;
- засоби художньої виразності графіки (лінія, штрих, крапка, пляма);
- вплив освітлення на виявлення об’єму форми (складові світлотіні);
уміє:
- обирати формат та різні варіанти розташування елементів композиції;
- передавати природні форми засобами художньої виразності графіки;
- створювати образи людей враховуючи масштабність і пропорції;
застосовує:
- засоби графіки для створення художніх образів;
- різні графічні техніки та матеріали
|
Живопис
|
Учень
знає і розуміє:
- види живопису;
- засоби художньої виразності живопису (колір, кольорові сполучення, насиченість, світлота, відтінок);
- особливості гармонії кольорів;
-
- передавати плановість засобами живопису;
- утворювати нові кольори та їхні відтінки;
застосовує :
- різні техніки живопису;
- набуті знання та уміння з кольорознавства у творчій діяльності
|
Скульптура.
Декоративно-прикладне мистецтво
|
Учень
знає і розуміє:
- види скульптури;
- засоби художньої виразності скульптури (об’єм, форма, фактура);
- скульптурні техніки та матеріали;
- закономірності стилізації та композиційні особливості творів декоративно-прикладного мистецтва;
- види орнаментів;
уміє:
- створювати образи людей, тварин, сюжетно-тематичні композиції з різних пластичних матеріалів;
- стилізувати природні форми (тварин, птахів, квітів) для створення декоративних композицій у різних форматах;
- використовувати символіку кольорів при створенні декоративних композицій;
- :
- різні техніки, прийоми та матеріали для реалізації творчого задуму у декоративних і скульптурних композиціях
|
Взаємодія образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтв
|
Учень
знає і розуміє:
- особливості засобів художньої виразності різних видів мистецтва;
- зв'язок образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва з іншими видами мистецтва (архітектурою, музикою, літературою, театром, цирком, кіно);
уміє:
- створювати композиції з урахуванням особливостей різних видів мистецтва;
застосовує:
- відповідні засоби художньої виразності, техніки та матеріали для створення композицій
|
Наприкінці 5 класу учень виявляє здатність:
- розрізняти види образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, порівнювати засоби художньої виразності творів образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, інтерпретувати їх зміст;
- розуміти взаємодію образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва з іншими видами мистецтва (архітектурою, літературою, музикою, театром, цирком, кіно) та застосовувати міжпредметні компетентності у художньо-творчій діяльності;
- виконувати творчі роботи у різних видах образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, виготовляти сувеніри ( індивідуально, в колі однолітків, в родині);
- висловлювати власні судження про образотворче та декоративно-прикладе мистецтво, виявляти естетичне ставлення до них, брати участь у міжособистісному спілкуванні з приводу образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, співпрацювати в групах;
- проявляти допитливість у процесі пізнання образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, використовувати різні друковані джерела інформації про них у навчально-пізнавальній діяльності
|
6 клас. Жанри образотворчого мистецтва
|
Зміст
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Анімалістичний жанр.
Пейзаж
|
Учень
знає і розуміє:
- особливості анімалістичного і пейзажного жанрів;
- види пейзажів;
- закони лінійної та повітряної перспективи;
уміє:
- створювати образи тварин (площинні та об’ємні, у статиці та динаміці);
- передавати уявний простір засобами лінійної та повітряної перспективи;
застосовує:
- прийоми компонування елементів зображення у певному форматі у процесі створення врівноваженої анімалістичної та пейзажної композиції
|
Портретний жанр
|
Учень
знає і розуміє:
- особливості портретного жанру;
- види портрету;
- послідовність побудови голови людини на площині;
- основні пропорції побудови фігури людини (на площині та в об’ємі, у статиці та динаміці);
уміє:
- виконувати начерки голови та постаті людини (по пам'яті, за уявою);
- створювати образ людини в на площіні та об'ємі;
- передавати міміку, емоційні стани, жести людини;
застосовує:
- художні прийоми для створення шаржів, карикатур
|
Побутовий жанр.
Натюрморт
|
Учень
знає і розуміє:
- особливості побутового жанру і натюрморту;
уміє:
- виконувати пошукові ескізи варіантів компоновки елементів натюрморту;
- спрощувати природні форми до геометричної подібності;
- передавати засобами світлотіні та колірними відношеннями цілісність групи предметів, їх об'єм, освітленість;
- відтворювати сцени з повсякденного життя людей у сюжетно-тематичних і декоративних композиціях;
застосовує :
- різні техніки та матеріали у процесі виконання натюрморту
|
Жанри: історичний, міфологічний, релігійний, батальний
|
Учень
знає і розуміє:
- особливості історичного, міфологічного, релігійного, батального жанрів;
- специфіку компонування елементів сюжетно-тематичних композицій;
уміє:
- виконувати замальовки, начерки, ескізи композиції;
- створювати сюжетно-тематичні композиції історичного, батального, релігійного, міфологічного жанрів;
- обирати техніку виконання залежно від задуму;
застосовує:
- закони композицїі та кольорознавства при створенні сюжетно-тематичної картини
|
Наприкінці 6 класу учень виявляє здатність:
- інтерпретувати твори образотворчого мистецтва різних жанрів;
- виконувати творчі роботи у різних жанрах образотворчого мистецтва, оформлювати шкільні тематичні виставки;
- розуміти зв’язок образотворчого мистецтва з гуманітарними та природничими дисциплінами, застосовувати міжпредметні компетентності у творчій діяльності;
- висловлювати оцінні судження щодо творів образотворчого мистецтва різних жанрів, виявляти естетичне ставлення до художньої діяльності, брати участь у дискусіях з приводу мистецтва, порівнювати власну думку з думками інших і толерантно ставитися до них, виявляти ініціативу та взаємодопомогу у груповій роботі;
- проявляти активність у процесі пізнання образотворчого мистецтва, використовувати у пошуковій діяльності медіаресурси (радіо, телебачення тощо)
|
7 клас. Мистецтво: діалог традицій і новаторства
|
Зміст
|
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
Мистецтво в
нашому житті
|
Учень
знає і розуміє:
- види архітектури;
- особливості побудови інтер’єру та екстер’єру;
- архітектурні пам'ятки рідного краю, України;
- види декоративно-прикладного мистецтва (розпис, вишивка, писанкарство, витинанка, народна іграшка тощо);
- значення оберегової символіки в народному мистецтві;
уміє:
- зображувати архітектурні споруди, різного призначення (по пам'яті, за уявою);
- створювати ескізи архітектурних проектів, інтер’єрів;
- розробляти ескізи вишивки з урахуванням традиційної орнаментики та символіки кольорів;
- виконувати творчі роботи в техніці «Витинанка»;
застосовує:
- елементи декоративного розпису для оформлення виробів; різноманітні техніки та прийоми в процесі виготовлення писанки
|
Дизайн
|
Учень
знає і розуміє:
- види дизайну (графічний, промисловий, ландшафтний, арт-дизайн);
- особливості засобів виразності видів дизайну;
уміє:
- розробляти ескіз дизайну середовища;
- проектувати і моделювати транспортні засоби та побутові вироби, зокрема
на основі природних аналогів;
- розробляти ескізи одягу з урахуванням традицій і сучасної моди;
- розробляти ескізи для різних видів поліграфічної продукції;
застосовує:
- засоби арт-дизайну у власному житті
|
Наприкінці 7 класу учень виявляє здатність:
- самостійно інтерпретувати художні явища сучасності в єдності традицій і новаторства, розуміти їх зв’язки з природним, соціальним і культурним середовищами;
- виконувати творчі роботи з урахуванням особливостей мистецьких явищ сучасності; здійснювати художнє оформлення шкільних і позашкільних виховних заходів, застосовувати набуті художні знання і вміння для самореалізації та у соціокультурній діяльності;
- розуміти зв’язок образотворчого мистецтва з предметами інших освітніх галузей та застосовувати міжпредметні компетентності у процесі самореалізації та у соціокультурній діяльності;
- висловлювати критичні судження щодо художніх явищ сучасності, виявляти естетичне ставлення до них, аргументовано доводити власну позицію під час дискусії, брати участь у художній і соціокультурній діяльності;
- проявляти самостійність у процесі пізнання художніх явищ сучасності, використовувати інтернет-ресурси, комп’ютерні програми у пошуково-дослідницькій діяльності
|
|
|
|
|
|
Календар | « Квітень 2024 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
|
|